Yhtiöoikeusyhdistyksen vuosikokous ja teemapäivä järjestettiin 19.4.2018 asianajotoimisto Roschierilla. Teemapäivän aiheena oli Eurooppalainen malliosakeyhtiölaki (European Model Company Act, EMCA).

Alla olevista linkeistä löytyvät tilaisuuden materiaalit.

Sillanpää - EMCA European Model Companies Act

Conac - The Regulation of Groups in the EMCA

Kategoria Ajankohtaista
Yhtiöoikeusyhdistyksen vuosikokous ja teemapäivä järjestetään 19.4.2018 ja aiheena on Eurooppalainen malliosakeyhtiölaki (European Model Company Act, EMCA). Tilaisuus järjestetään osoitteessa: Kasarmin Salit, Kasarmikatu 21 B. Vuosikokous alkaa klo 15:30 ja varsinainen seminaari heti sen päätyttyä, arviolta noin klo 16:00.
Kategoria Ajankohtaista

Yhtiön edustamista käsittelevä teemapäivä järjestettiin 15.2.2018 Nordean tiloissa. Teemapäivän alustajina toimivat professori Seppo Villa, apulaisprofessori Olli Norros sekä OTT Sakari Wuolijoki. Villan ja Norroksen esitykset sekä tilaisuudessa käsitellyt harjoitstapaukset ovat jäsenten saatavilla alla olevista linkeistä.

Kategoria Ajankohtaista
Yhtiöoikeusyhdistyksen teemapäivä järjestetään 15.2.2018 alkaen klo 16 Nordean tiloissa Vallilassa (Aleksis Kiven katu 7). Teemapäivän aiheena on osakeyhtiön edustamiseen (toiminimen kirjoittamiseen) liittyvät kysymykset. Tarkemmat ilmoittautumisohjeet on lähetetty sähköpostitse jäsenille.
Kategoria Ajankohtaista
Yhtiöoikeusyhdistyksen teemapäivä ja vuosikokous järjestettiin maanantaina 21.8.2017 Asianajotoimisto Castrén & Snellmanilla. Teemapäivässä käsiteltiin yhtiön edun käsitteen ja merkityksen arvioimista yhtiöoikeudessa.
Kategoria Ajankohtaista
Yhtiöoikeusyhdistyksen teemapäivä ja vuosikokous pidetään maanantaina 21.8.2017 klo 16 Castrén & Snellmanilla. Teemapäivän aiheena on yhtiön edun käsitteen ja merkityksen arvioiminen yhtiöoikeudessa. Tilaisuuden alustajina toimivat professori Petri Mäntysaari, asianajaja, OTT Kari Lautjärvi ja dosentti Ville Pönkä, jotka kaikki ovat tutkineet aihetta laajasti.
Kategoria Ajankohtaista

Yhtiöoikeusyhdistys järjesti syksyn teemapäivän 19.9.2016 yhteistilaisuutena Insolvenssioikeudellinen Yhdistys ry:n kanssa. Asianajotoimisto Hannes Snellmanilla pidetyssä tilaisuudessa keskusteltiin mahdollisuudesta ottaa käyttöön anglosaksinen Scheme of Arrangement -menettely myös Suomessa.

Kategoria Ajankohtaista

Teemapäivän 3.6.2015 esitelmät ja palkittu tutkielma löytyvät nyt jäsensivustolta.

Kategoria Ajankohtaista

Yhdistyksen 11. vuosikokous ja teemapäivä järjestetään 3.6.2015 klo 17.00 - 20.00 KPMG:n tiloissa osoitteessa Töölönlahdenkatu 3 A, Helsinki.

Kokouksessa on sääntömääräisten vuosikokousasioiden lisäksi tarkoitus palkita viime vuoden parhaat yhtiöoikeudelliset tutkielmat.

Teemapäivässä käsitellään vastuun samastusta erityisesti tuoreen tapauksen KKO:2015:17 (verkkokauppa.com) valossa.

Teemapäivän alustajina toimivat professori Mårten Knuts, OTT Timo Kaisanlahti ja lainsäädäntöneuvos Jyrki Jauhiainen.